Allerlaatste blog

2 maart 2010 - Paramaribo, Suriname

Ruim 4 maanden heb ik hier in Suriname gewoond, gewerkt, gefietst, gereisd, gezweet, mij verbaasd over culturele gewoontes, genoten van het stressarme leven, de gevarieerde Surinaamse keuken en de feesten waarop iedereen danst. Het was teveel om in een paar blogs te kunnen beschrijven, maar een geweldige ervaring.

Over 3 dagen kom ik aan in Nederland. Had ik nog langer willen blijven? Nee. Ik mis mijn warme dekbed in een koele slaapkamer, seizoensveranderingen, volkorenbroodjes met geitenkaas en honing, een glas halfvolle melk, o ja en bovenal: jullie.

Tot gauw!

1. Cilly:
    2 maart 2010
    Goeie reis liefje en ik hoop je heel snel weer in levende lijve te zien! Dikke zoen
  2. Daan:
    2 maart 2010
    Het andere beleven vergroot je wereld en verbreedt je inzicht - nu heb je meer dingen om uit te kiezen! Neem mee uit Suriname wat je leuk vond, en gooi ze thuis in Nederland in de mix. ;)

See you soon, doctor Barbski! :)
  3. mieke:
    3 maart 2010
    dank voor al je mooie observaties, ik verheug me erop je vrijdag weer te zien..!!! mam
  4. sjel:
    3 maart 2010
    meid wat heb ik genoten van je blogs!
    en je bent nu n echte dokter, wat ongelooflijk fantasties, en zo knap!
    dikke zoen, sjel xxx
  5. Julia:
    Lief barbje!!

Vanuit Praag wens ik je een hele goede reis terug en een heeeeerlijk eerste nachtje onder het dekbed!
    Tot snel weer bij een lunch met broodje kaas..

Dikke kus
  6. Leon Varitimos:
    3 maart 2010
    Verheug me om je weer te zien, maar ik ga wel je blog missen. Ik zeg: schrijf verder, ook als je straks weer op Hollandse bodem loopt. Je hebt talent! x
  7. Alan:
    4 maart 2010
    Wheee, meiske komt weer naar huis :)

Knuf, Alan

P.s.
    Weet iemand mij te vertellen hoelaat en waar Barbara land? Is haar vluchtnummer bekend?
    Heeft er überhaubt iemand gepland staan Barbara op het vliegveld op te wachten? Of kwam zij nou met de boot... :s
  8. Barbara:
    4 maart 2010
    Nou, ik heb mij laten vertellen dat zij vrijdag om 7 uur 'sochtends landt. En dat zij wordt opgehaald door haar moeder, broer en mogelijk enkele vriendinnen. Wie wil is welkom, maar ik ben ook gewoon weer bereikbaar daarna om af te spreken voor een kop koffie hoor. Misschien minder hectisch. Liefs!
  9. Maadje:
    Lieve Bar,

Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad als je dit leest.
    Als jij net geland bent stappen wij in de auto richting de Franse Alpen.
    Geniet van je eigen bedje.
    Tot snel!
    Dikke kus
    Made
  10. Daphne:
    9 maart 2010
    Welkom thuis!! Ondertussen ben je weer in het koude kikkerlandje! Als je het niet erg vindt, neem ik het er deze week nog even van. Nog een keer zwemmen met de dolfijnen en de zeebodem van Curacao bekijken. Na die week kom ik heel graag naar al je foto's kijken en je belevenissen horen!
    Heel veel liefs Daphne
  11. Lia:
    10 maart 2010
    Je bent al weer terug, nu ik pas weer op je blog kijk!!!!!
    Welkom thuis en ik hoop dat je een goede reis heb gehad!!!
    Bedankt vooral je leuke observaties en foto's; ik zal ze missen, maar gelukkig ben je zelf weer in de buurt en hoef ik je niet te missen!!!!! Dikke klapzoen van jetanteLia.