Atlantis

17 januari 2010 - Paramaribo, Suriname

Het stuwmeer dat prof dr ir van Blommenstein zo’n 50 jaar geleden creëerde door een stuk jungle inclusief dorpjes onder water te zetten, vormt nu een sprookjesachtige aanblik van boven de waterspiegel uitstekende rottende boomtoppen, waartussen Mieke en ik met een bootje hebben gevaren. Ook klommen wij (lees: gleden wij) een modderige berg af om te kunnen douchen onder de Irene waterval.

Na 2 heerlijke weken van avontuur, struinen door de stad, etentjes, relaxen en goeie gesprekken heb ik vandaag mijn moeder in de stromende regen uitgezwaaid voor haar vlucht terug naar Nederland. Morgen gewoon weer coschappen lopen.

Daaag mamma, ik vond het ongelofelijk gezellig dat je langskwam!

1. Daphne:
    18 januari 2010
    Hi Lieve Bar,

nog even heel veel succes met de laatste loodjes!! In maart zien we elkaar weer, allebei met een zonbruin tintje!

Liefs Daphne
  2. Margot:
    18 januari 2010
    Dat zal even wennen zijn weer alleen, maar vast geen tijd er lang over te sippen door je werk. Wat vliegt de tijd! Hier dooit het en is het mistig, blijf nog maar lekker even daar! X x Margot
  3. Vincent:
    20 januari 2010
    Hey Bar,

Leuk om te lezen en te zien al je verhalen en de foto's. Ik heb het ook al weer door dat we jou wel in de wildernis kunnen droppen. Misschien toch nog even voor een baan kijken op http://www.landmacht.nl ?

Binnenkort gaan we een datum prikken voor een feli weekendje. Natuurlijk wachten we wel tot je terug bent. Hou je mail dus maar in de gaten.

Hier gaat alles z'n gangetje. Het huis nog steeds niet af, maar dat is niet erg. Lekker druk aan het werk. Jij hebt nu ook de eerste dagen er al weer op zitten. Veel succes en vooral plezier nog daar.

Groetjes Vincent
  4. Jeroen:
    23 januari 2010
    Des te meer ik denk aan dat stuwmeer des te gaver en raarder ik het vind. Een stuwmeer bouwen en dorpjes onder water zetten, waarom zou zo iemand dat doen? Omdat het kan? Omdat het gaaf is? Wetenschappelijk? Allemaal fantastische scenarios ontstaan in een te levendige fantasie :).
  5. mieke:
    24 januari 2010
    jaja, ik kijk er al met weemoed naar.... overigens: we hebben daar niet alleen gevaren, maar ook gezwommen! Was belevenis met al die boomtakken onzichtbaar onder water waar je onverwachts op stuitte... Sweet Memories...gelukkig hebben we de foto's nog (klassieker)