Op avontuur

12 januari 2010 - Paramaribo, Suriname

Als ware avonturiers trokken Mieke en ik afgelopen week het dichtbegroeide binnenland van Suriname in. Na 5 uur lang kuilen ontwijken over een stoffig lateriet weggetje ruilden we het aftandse busje in voor een langwerpig bootje, waarin we de rivier afzakten langs badende dorpsbewoners rond de oevers.

Bij onze lodge knoopten wij onze hangmatten tussen de palmbomen om van daaruit ‘savonds goed de sterrenhemel in de gaten te kunnen houden. En ja hoor, er viel er één. Ondanks goed zoeken in de jungle, in watervallen, tussen de kaaimannen en in de bosneger-dorpjes, hebben wij de ster niet terug kunnen vinden. Vanuit het raampje van het kleine vliegtuigje waarmee wij terug naar Paramaribo vlogen, zagen wij hem ook niet vast zitten in de wolken. Gelukkig hadden we al een wens gedaan.

1. Cilly:
    12 januari 2010
    Wat onwijs stoer en spannend! Ontzettend leuk dat jullie het avontuur aangaan. En gelukkig hebben wij de foto's ;-). Geniet verder! Dikke zoen.
  2. Julia:
    Lieve Bar!
    Ik volg jullie met grote graagte!
    Leuke foto's! Zo moeder zo dochter hoor, en dappere poging met die pad. Mijn moeder zou niet eens in de verte op foto hebben gestaan :P
    Veel plezier nog verder!
    liefs
  3. sjel:
    12 januari 2010
    o wat ontzettend leuk! veel dingen herken ik ook van m'n verblijf in st.lucia: busjes en baden in de rivier. heerlijk om dat allemaal te ondergaan.
    blijf genieten en lekker eten ;)
    dikke zoen voor jullie allebei, sjel xx
  4. Margot:
    13 januari 2010
    Te gek!!! Heel dapper allemaal, ik zou het voor geen goud doen, veel te schijterig.
    Geniet nog maar lekker van de warmte, al is het hier vandaag heel mooi, wit en zonnig.
    X x x Margot
  5. Brigit:
    13 januari 2010
    Jullie verhalen werken aanstekelijk, ik krijg zin om op het vliegtuig te stappen en mee te doen.
    Geniet van de warmte en alles wat Suriname te bieden heeft.
    Lieve groet.
    Brigit.