Mieke's blog

6 januari 2010 - Paramaribo, Suriname

[Met liefde maak ik dit podium vrij voor de eerste indrukken van mijn moeder hier]

Hier zit ik dan. Voor het eerst in Suriname, voor het eerst in een internetcafe. Schrijf maar n stukje, zei Barbara, maar waar te beginnen? Tjokvol allerlei indrukken, zintuigen zo open dat ik geen vermoeidheid voel, "hou het kort" was nog het advies. Okay, Het is hier 31', gevoelstemp 41' (info krant). Ik zit in n oud huis, zonder airconditioning of warm water, een grote kapotte ijskast en een kleine die werkt. Met een leuke dochter, een gekko in de keuken, soms een kakkerlak, een bruine pad (zal ik m kussen??) en miljoenen muggen. Naast het maken van leuke trips zijn de centrale aktiviteiten: zitten op het balkon, lekkere boeken lezen, je voortdurend insmeren met anti-muggenspul en de 24-uurs zware taak om vooral niet te krabben als je jeuk voelt (hoe combineer je dat in godsnaam met luieren en ontspannen???). En naar buiten kijken vanaf dat balkon. Waar surinamers heel langzaam langsfietsen (vaak met vogelkooitje in de hand) en alleen blanke stagiaires gewoon lekker doortrappen. Mannelijke surinamers die al "psst" kunnen zeggen voordat ze het woordje "mama" leren. Richting jonge meiden, dan. Wel weer lekker rustig voor mij. Tot zover een huiselijk verslag.

1. Julia:
    Lieve bar,
    Wat ontzettend tof dat je moeder er is!!
    Geniet van het samen beleven en straks achteraf samen herinneren van deze tijd!
    I know the feelin' ;)

Mieke en bar: heel veel plezier!

Liefs uit Amsterdam
  2. Noor:
    Jaaa! Kus de pad!! :D
  3. Cilly:
    Hi lieve meiden,
    Alternatief qua weer: een gevoelstemperatuur van heul koud in Nederland. En dat schijnt voorlopig niet te veranderen. Ik ben net terug en zit hier met 2 paar sokken aan en sloffen te bevriezen. Have fun en fuck de muggen, padden en kakkerlakken! Vooral niét kussen, zou ik zeggen!!!!! Heel veel plezier samen. X
  4. sjel:
    7 januari 2010
    o wat leuk! geniet lekker samen. n goed begin van 2010 zou k zeggen. mag t zo door gaan!
    dikke sneeuw in brighton, en in engeland stopt alles als t begint te sneeuwen. alles pootjes omhoog!
    ik zeg kus die pad, je weet nooit!
    dikke zoen voor jullie beiden, sjel xxx
  5. Margot:
    7 januari 2010
    Een kusje aan de pad kan vast geen kwaad! Zie je zitten op dat balcon hoor met je boeken vol deet! Waarom tref jij het weer zonder warm water? Gezien de temp. daar kun je misschien een teiltje in de zon zetten?! Veel plezier en x x x Margot
  6. Daphne:
    11 januari 2010
    Hi Bar,

geniet van je tijd met je moeder! Ik beloof je dat ik foto's ga plaatsen.....

Liefs Daphne
  7. Marja:
    13 januari 2010
    Kikkers kunnen prinsen worden, van padden weet ik het nog zo net niet...
    Ben blij dat je/jullie zo genieten!

ik bespeur een India-gevoel! :)
    x
    m