Dokter

18 februari 2010 - Paramaribo, Suriname

Ruim twee jaar geleden voelde de witte jas die ik om mij heen hing nog als vreemd aan. Maar in alle lange dagen van werken en leren ben ik erin gaan wonen. Nu is het opeens mijn laatste dag als coassistent. De laatste keer dat een patiënt mij glimlachend toeknikt en vervolgens zijn klachten aan de echte dokter naast me uit de doeken doet.

Onder het genot van zompige fudgebrownies houd ik mijn eindpresentatie over therapieontrouw bij Surinaamse suikerpatiënten. Wanneer ik later, met goede beoordeling op zak, naar huis fiets is alles vreemd genoeg hetzelfde als de weken ervoor. In de spiegel zoek ik naar een arts, maar ik zie gewoon mezelf. Wordt dat gevoel dan straks in het diploma bijgeleverd?

1. Barbara:
    19 februari 2010
    Ik heb bij mijn presentatie nog veel kunnen gebruiken wat ik van jou geleerd heb Arita!
  2. László:
    19 februari 2010
    Gefeliciteerd met de goede afronding! Nu nog het diploma, en ik zal er bij de uitreiking bij zijn :)
  3. Noor:
    Wow Barb!! :D
  4. Julia:
    19 februari 2010
    Gefeliciteerd!! Je hebt het verdiend, die goede beoordeling!!
    Ik kijk uit naar je terugkomst en buluitreiking!

Dikke kus, juul
  5. Margot:
    Wat zijn we trots op je! Kussen Duco en Margot
  6. Alan:
    19 februari 2010
    Wendy is trots op jou, ik ben gewoon jaloers....

Gefeliciteerd lieverd, we zien jou binnenkort weer verschijnen in den Nederlanden. Koffiedate?

Knuf, Wendy & Alan
  7. Leon Varitimos:
    :-))))))) <3<3<3
  8. Lia:
    19 februari 2010
    GEWELDIG!!!! Wat doe je 't toch weer goed. Gefeliciteerd hoor en als je terug ben zal ik sterretjes op je witte jas borduren om je te laten weten dat ik je een arts vind met 5 sterren *****.
    Geniet van je laatste dagen daar en ik verheug me erop je weer in ons (nog steeds) koude kikkerlandje te zien!
    Liefs van je trotse (tante)Lie.
  9. Arita Immerzeel:
    19 februari 2010
    zit hier te glimmen van oor tot oor, kijk, een compliment, dat gaat in mijn opslag voor barre tijden........gefeliciteerd met je goede beoordeling. Terecht! Je bent een dokter met bijzondere kwaliteiten, dat hebben we in alle geledingen gevoeld in ons team, namens ons allen, Arita
  10. Jeroen:
    20 februari 2010
    Hey, super! Hoop je binnenkort weer snel terug te zien in het druilerige Haarlem.
  11. Daphne:
    20 februari 2010
    Hee Lieve Collega!! Bij deze ook mijn hartelijke felicitaties!! Het is inderdaad raar om klaar te zijn, maar ik besef nog niet echt dat het nu voor het echie is. Dat komt wel als ik terug ben in Nederland en ineens moet werken. Is het idee dat je dokter bent bij jou al een beetje geland? Geniet in ieder geval nog even van je vrije tijd!!

Heel veel liefs van Daphne uit het nog steeds lekker zonnige Curacao!