Switi Kresneti

24 december 2009 - Paramaribo, Suriname

Vandaag heb ik mijn oudste coschap afgesloten met een vieze huidafwijking-presentatie, een lekkere zelfgebakken pindanoten-brownie en een goede beoordeling. Plus 8 stempels erop, jawel. Maandag begin ik aan huisartsgeneeskunde, mijn allerlaatste coschap.

Maar eerst kerst (kresneti), in de tropenwarmte, tussen nu al afgestoken knalvuurwerk. Zonder sneeuw. Zonder familiediner. Met zon en Surinaams eten. Ik ga het ervaren, misschien kan ik sneeuw-engeltjes maken in het zwembadwater? Hoop dat jullie ook een mooie kerst hebben!

1. Cilly:
    25 december 2009
    Landschildpadjes zien er zooo lief uit als ze klein zijn, maar worden zooooo groot en zooooo oud.
    Witte kerst, what's new. De laatste keer in Nederland was 1981 of zo? Hoe dan ook. ik heb gehoord: Dooi in Nederland, dus blubber en viezigheid......
    Geniet in Suriname, of zoals wij in de woestijn: geniet van de temperaturen en vooral van de niet gesmolten sneeuw ;-). I love it. Dikke zoen en have fun.
  2. rob:
    25 december 2009
    Net thuis van traditionele kerstzang. Laat! Maar gelopen door een witte stille wereld! Heerlijk! Geniet van je tropische kerst lieve barbara! X
  3. Leon:
    25 december 2009
    Barrie, een heel fijne Kerst toegewenst! Je moet maar zo denken: sneeuw is ook niet alles. Vooral als het in grote bruine hompen ligt vastgevroren op het fietspad en je dagelijks je leven moet wagen om ergens te komen :-S

En geef mij maar Surinaams eten als kerstdiner, hoor! Lekker pom en roti met een extra portie Madame Jeanette...hmmm...

Enjoy!
    xx
  4. Jeroen:
    26 december 2009
    Hey Bar, hier in Nederland hield de sneeuw nog hardnekkig vol tijdens de kerst, maar het was eigenlijk al aan het dooien :).

Super bedankt voor je kerstkaartje! Wat een leuke verassing!

Veel plezier met je allerlaatste coschap. Oh, en nog bedankt voor de foto met de spin. Doe'm de groeten en zeg hem dat het in Nederland veel te koud is.
  5. Noor:
    28 december 2009
    Hey meisje!
    Hoe was je tweede kerstdag-avond nog?? Heb je nog wat gegeten? ;)
  6. Barbara:
    28 december 2009
    Was gezellig Noor, heb zalmsalade gegeten op een terrasje met lichtjes. Met een meisje dat ook Barbara heet, grappig toch?
  7. Daphne:
    30 december 2009
    Gefeliciteerd met het afsluiten van je co-schap! Nog eentje te gaan.. op weg naar de artsenbul!