Brownsberg

10 december 2009 - Paramaribo, Suriname

Tussen de regenbuien door reden wij afgelopen weekend met vijf coassistenten door het binnenland van Suriname naar Brownsberg. Onze hippe Hindoestaanse taxichauffeur kreeg zijn stadsbusje met behulp van onze duwkracht uiteindelijk de modderige helling op, waarna wij boven op de berg in een hutje onze hangmatten konden ophangen. De junglewandelingen naar de watervallen waren echt mooi.

‘sAvonds na het kaarten met de kok en beheerder van het restaurantje viel slapen in een hangmat nog niet mee. Onder een luidruchtig concert van nabij zittende brulapen ontdekte ik dat een diagonale positie in de hangmat de minste banaankromming geeft. Ik viel in slaap op het ritme van krakende takken en op het dak vallende vruchten. De volgende dag glibberden wij moe en vies met het busje de helling weer af, door diepe plassen, maar zonder vast te komen zitten. Een goed weekend.

1. Maadje:
    20 december 2009
    Heerlijk he, rijden (of gereden worden) zonder invloed (te hebben op het vervoermiddel)? Werd vanochtend om 10.00 uur gebeld of ik de deur van het stadion kwam open maken voor een van onze vrijwilligers. Uiteraard wilde ik Ome Ed (eind 70) niet in de kou laten staan en stapte ik in onze bolide die mij met 5-10 km per uur naar het stadion gleed.... Maar, ik werd er niet vies van!
    Kortom; Anton Pieck is back in town. For the moment....
    Geniet!
    Dikke kus
    Made
  2. Margot:
    31 december 2009
    Hoi Barbara, Op de rand van het nieuwe jaar, heb ik even bij gelezen en gekeken. Wat hoop andere beesten/beestjes hebben ze daar, ik krijg er de kriebels van! Behalve studeren geniet je er lekker van - prima! Rikke zou trots op je zijn dat je dermatologie goed hebt afgesloten, nu zijn wij het. Nog een paar nachtjes en dan is Mieke bij je. We hebben jou en Julian gemist met Kerst! Volgend jaar maar weer. Ga het jaar goed uit en flitsend 2010 in! Dikke kussen uit Dalfsen!