De Kleine Regentijd

2 december 2009 - Paramaribo, Suriname

Er was eens, in een land ver van premier Balkenende, een periode die De Kleine Regentijd genoemd werd. Terwijl zijn grote broer de zomermaanden onder water zet, steekt De Kleine Regentijd zijn stortbuien rond december-januari door het wolkendek heen. De Kleine Regentijd weet dat hij belangrijk is voor al het groen en voor het waterpeil van de rivieren, dus zwermt hij met zijn grauwe wolken enthousiast over de stad om nu eens dit gedeelte, dan weer dat gedeelte een harde douche te geven.

Wat De Kleine Regentijd niet doorheeft is dat hij dun geklede fietsers doorweekt en plassen creëert waardoor auto’s diezelfde fietsers een extra splash geven. Hij jaagt muggen de overdekte balkons op van buiten zittende stagiairs. Hij wekt toeristen in hun hangmat om rennend een schuilplaats te zoeken. Als De Kleine Regentijd de tijd zou nemen dit te zien, zou hij huilen van verdriet. Dan zouden de mensen naar hun werk moeten zwemmen. Dus leeft Paramaribo, kletsnat doch ongestoord, met De Kleine Regentijd. Nog lang en gelukkig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alan:
    6 december 2009
    Mij was een paar weken geleden vertelt dat jij jouw blog bij houd. Nou vond ik dat een onwaarschijnlijkheid en beschouwde ik dit als een roddel. Maar wat zie ik nou? Het is waar!!!
    Leuke verhalen die zo als column in de krant geplaatst kunnen worden. Ik voel mij helemaal thuis in jouw coschap.

Zo te zien zorg jij goed voor Sigmund. Zorgt hij ook voor jou?

Hoe is het ondertussen met de huidziektes. Heb je ze allemaal in jouw hoofd zitten, al een nieuwe remedie gevonden, is jou al een positie in het bestuur aangeboden? Dat zijn toch wel voor de hand liggende gevolgen van Barbara's charmante, charismatische, inventieve, ondernemende en kwalitatieve aanwezigheid. (zo, genoeg egostrelerij)

Hier is het weer te warm voor het jaar. Het is heerlijk druilerig, grauw regentijds weer. Daarom is er nog geen wit vorstplekje te vinden in de ochtend uren. Sneeuw pakt zich alleen nog samen op hoger niveau buiten de Nederlandse grenzen. God wat ben ik blij dat ik met kerst over de grens zit, waar de kans op sneeuw aanzienlijk (+/- 0.5%) hoger ligt.

Het volgende kan aansluiten op jouw blog dermatologie.
    Mocht je op internet nog cabaret willen zien van een Amerikaanse voedsel fan. Zoek dan John Pinette op, hij beschrijft met plezier & frustratie zijn onderzoek voor zijn boek: "around the world in 80 buffets." En zijn rol als moeder in de broadway musical: Hairspray.

Ik kijk uit naar jouw volgende blog!

Liefs, Alan
  2. Lia:
    9 december 2009
    Wat kan jij toch leuk schrijven! Ik geniet iedere keer van je smakelijke verhalen. Mocht het als medicus niet helemaal lukken, kan je je altijd nog op het schrijverspad begeven. Eén fan heb je al!!!
    Liefsssss van je tanteLie.
  3. László:
    10 december 2009
    Ik dacht dat ik me bij jouw aankondiging van dit blog had aangemeld op toekomstige postings, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik was al bang dat ik tot maart verstoken zou blijven van updates, maar gelukkig niet! Leuke verhalen! Ik zal terug blijven komen.

Status hier: ik ga vanavond even de stad in om cadeautjes te kopen voor René's verjaardag zaterdag. Volgende week gaat het vriezen. We organiseren met Oud&Nieuw een spelletjesavond (moet nog steeds mensen uitnodigen...) Verder z'n gangetje.

Ben benieuwd naar details. Ik zal tijd maken om te mailen voordat je terug bent. Groetjes!