Dermatologie

4 november 2009 - Paramaribo, Suriname

Inmiddels ben ik begonnen op de poli dermatologie van het Academisch Ziekenhuis Paramaribo. Er was niet doorgegeven dat ik kwam, wat tot tumult leidde, maar ik geloof dat ik wel mag blijven. Er wordt gewerkt van 7.30 tot 13.00 uur. In die tijd zie ik veel en dien ik zoveel huidaandoeningen te kennen dat ik regelmatig ‘smiddags op ons balkon nog in mijn studieboeken zit te leren. Mijn armen en benen huisvesten inmiddels ook een scala aan oefenmateriaal: naast zonverbranding, teenslipper-blaren en muggenbulten heb ik zowaar mijn eerste vlooienbeten gediagnosticeerd.

‘sAvonds kun je hier in de stad voor een paar euro de lekkerste dingen eten. Vrijwel alles wordt geserveerd met kip en kouseband. Maar echt heerlijk. Geen wonder dat overgewicht en suikerziekte hier grote problemen zijn. Ik verwacht met een aantal kilo extra terug te keren naar Nederland, en niet in mijn bagage.

Nog “ter leering ende vermaack”: vreemdgaan heet in het Surinaams uitlopen. Op onze poli lopen uitgelopen echtgenoten tegen het licht wanneer ineens een SOA bemerkt wordt:)

1. Daphne:
    6 november 2009
    Hi Bar!!

Wat onwijs leuk die blogs en foto's!! Het doet me helemaal denken aan mijn eigen avontuur van een paar jaar terug. In welke straat woon jij? Volgens mij ben ik er wel een geweest, ik herken het huis!

Rastaman belde me net. Hij zei dat hij nog niets van je gehoord had, maar zo te zien vermaak jij je er goed!! Dankzij jouw dermatologie kennis weet ik nu zeker dat in ons huis ook vlooien leefden haha..

geniet van de tijd daar, ik heb zo weer zin om terug te gaan!

Liefs Daphne
  2. Daan:
    9 november 2009
    Ah wat een werktijden.. geeft je de tijd om nog echt dingen te doen ik de middag. (studeren of tourist uithangen :P)
    Ze zullen vast blij met je zijn daar! (ookal wisten ze niet dat je kwam ;))
  3. Jeroen:
    9 november 2009
    Leuk om te lezen :D. Bizarre werktijden voor Neerlandsche begrippen, maar op zich logisch met het klimaat, denk ik.

Kijk je ook nog eens wat verder dan de studieboeken? Wel zo handig om de cultuur wat beter te leren kennen ,toch? :)