Flora & fauna

10 november 2009 - Paramaribo, Suriname

In een aantal opzichten zet mijn leven zich hier voort als in Nederland. Vroeg opstaan om op de poli allerlei huidafwijkingen te leren. Boterham met kaas mee. Kletsen met de andere coassistenten. Regen. Mijn lekke fietsband plakken. Vroeg naar bed. Reden om afgelopen weekend een paar uitstapjes te maken buiten de stad.

Een bezoek aan een Indianendorp in de jungle en een fietstocht langs de oude plantages leverde, naast mooie indrukken, meer nieuwe flora dan fauna op. De slangen, leguanen, brulapen en poema’s hadden blijkbaar dit weekend vrij. Ook de dolfijnen (die hier een rode buik schijnen te hebben) bleven tijdens onze boottocht knus onderwater. Het fauna-hoogtepunt werd gevormd door de ontdekking dat witte vogels graag bovenop zwarte koeien staan. Flora kan gelukkig ook interessant zijn. Zo blijken cashewnoten onderaan een soort gele paprika’s te groeien en hebben bananentrossen een lange staart met bloem eronder hangen.

Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier, terwijl ik een best moeilijk coschap (hoge eisen hier) afwissel met leven in een bijna paradijselijke omgeving. Jullie moeten ondertussen regen en kou maar afwisselen met mijn verhaaltjes en foto’s :)