Lollipop

31 oktober 2009 - Paramaribo, Suriname

“Ik wil aan je likken”. Een brutale Surinaamse man hangt uit zijn autoraam, terwijl hij langs mij rijdt en dit roept . Wat hij niet weet, is dat mijn huid smaakt naar de ranzige combinatie van 50% DEET antimuggenlotion, factor 15 zonnebrandspray en zweet. Ik heb het gauw afgeleerd om mijn vingers af te likken na het eten van een mango.

Paramaribo is ontzettend mooi. In het centrum reed ik op mijn huurfiets langs oude vervallen huisjes uit de koloniale tijd, langs palmbomen naast het water van de Surinamerivier. In slecht onderhouden straten lopen Creoolse, Hindoestaanse, Chinese, blanke en alles daartussen voortgekomen mensen rond. De vele Nederlandse stagiairs pik je er zo uit, ik ontkom daar ook niet aan. Maar de meeste mensen hier zijn vriendelijk.

Zittend op het balkon van ons appartement, een glas koude Fernandes cherry naast me, denk ik: volgens mij gaan deze 4 maanden helemaal leuk worden.

1. Leon:
    31 oktober 2009
    Hey, schattie, wat een lachen verhaal. Ik denk dat je nog wel heel wat verlekkerde kreten naar je hoofd geslingerd zult krijgen, get used to it ;-)

Je verhalen klinken nu al te gek...geniet met volle teugen!
    xx
  2. Cilly:
    31 oktober 2009
    hahaha, you go girl! X
  3. Daan:
    1 november 2009
    Leuke fotos! En leuk verteld :)
    Klinkt alsof je al goed aan het genieten bent! Tijd om te ontspannen~~
    Het wordt hier in NL alleen maar kouder :/
  4. Jeroen:
    Hey Bar!

Tsja, ik denk dat Leon gelijk heeft. Je zal nogal wat autoraamcomplimenten krijgen :). Komt goed.

Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Haarlem denkt aan je!
  5. Lia:
    1 november 2009
    Hi, hi, dat klinkt geweldig! 'n Goed begin en... 'de eerste klap is 'n daalder waard' is volgens mij een veelbelovend gezegde. Geniet ervan!! JetanteLi
  6. Noor:
    2 november 2009
    Maar je weet toch Bar? Iedereen wil aan je likken :)
  7. Johan:
    2 november 2009